06 март 2017

Reader problems TAG

Видяхме този таг от Илиян и смятаме, че въпросите са доста интересни. Всеки да се чувства тагнат. :)

1. Имаш 20 000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш?
Преди изпитвах големи трудности, затова и си направих книжно бурканче - всяко заглавие записвам на листче и тегля. Е, ако не ми хареса резултата, опитвам отново. :D
Книгоядец~1: Може да имам толкова книги в списъка, но реално винаги ми се налага да избирам от наличните тухлички от хартия, които са пред мен в, така да го кажем, реално време. А от тях си избирам по така наречената система "книгата ме повика". Ако не се окаже моята книга, просто системата е дала дефект xD

2. Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ я или я оставяш?
Случи ми се наскоро с "Остриетата на кардинала" от Пиер Певел. Дочетох я главно защото е част от поредица, пък имам и третата част. А по принцип винаги давам шансове на книгите, не ги оставям при няколко скучни моменти. В случаите, когато се вижда, че няма да ги харесам, просто карам по вентилаторната система. Много рядко нещо да ми скъса нервите до толкова, че направо да го оставя.
Книгоядец~1: Изключително рядко оставям книга, главно защото (поне така ми се струва) обикновено рядко се лъжа кое ще ми хареса и кое - не. Когато се случи да се разочаровам, обикновено и аз използвам вентилаторната система. В такъв случай ако дочета края сериозно, значи не е било чак толкова лошо. Но ако и края не видя, положението с "харесва ми" е меко казано лошо.

3. Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как?
Хм... ще излъжа, ако кажа, че не ми пука за предизвикателството. Старая се да бъда малко по-експедитивна, защото ще ме е яд, ако не го завърша.
Книгоядец~1: Миналата година за първи път имах за изпълняване предизвикателство. Проблемът ми беше, че на няколко пъти през годината го преизпълних, но не исках да ми стоят някакви ненормални проценти, а да съм го изпълнила точно, поради което увеличавах бройката на книгите. И тази година не знам точно колко да си дам. По-скоро ме забавлява да го настигам и да увеличавам, отколкото друго. Ако изпитам проблема от въпроса на тага, ще помисля за отговора...

4. Кориците на любимата ти поредица не си пасват. Как се справяш?
Такъв е случаят с "Анн от фермата "Грийн Гейбълс". Лошото е, че са преиздадени само до 4 част, така че 5 и 6 ще трябва да бъдат отново от старите, ако ги намеря изобщо... Ами, толкова обичам поредицата, че не ми представлява проблем въпреки това.
Книгоядец~1: Ако не беше спомената Анн, дори нямаше да се сетя за пример... Всичко, което имам, съм се старала да намеря в... един стил. Иначе не би ме дразнило, но няма да имам чувството, че чета дълга сага. Еднаквостта на кориците при поредиците ми дава чувството за нещо цялостно.

5. Всичките ти приятели харесват дадена книга, освен теб. Как се справяш със ситуацията?
Гледам да не хейтя много. Аз например ставам много докачлива, когато чуя/чета негативно мнение за любимо произведение, така че гледам да не го причинявам на околните. Дори за Касандра Клеър се ограничавам!
Книгоядец~1: Винаги ми е интересно да слушам за това какво хората са намерили в дадената книга, защото аз понякога се чудя какво толкова й има. В същото време запазвам евентуално недобрите си спомени от същата тази книга и нищо не би ме накарало да се опитам да я чета отново. Обратно пък - ако всички не харесват дадена книга, предизвикват интереса ми спрямо нея и искам да видя дали и аз ще мисля така за нея. Това, мисля, се води "лоша реклама няма"-случай.

6. Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш?
Чета в училище, но още не ми се е случвало, слава богу. Но дори и да се случи, добра съм в това да разсейвам тези емоции. Дано "Зеленият път" от Кинг не ми спогоди номер, нищо че знам какво ще се случи заради филма (и въпреки това е все така въздействащо и прекрасно).
Книгоядец~1: Вие пък... може да ме видите да чета на всяко обществено място. В метрото, в парка, в мола, в университета и прочие. Честно казано нямам идея какво би станало с плаченето, но пък абсолютно винаги ми се случва да се хиля на нещо като идиот. Затова от опит знам, че хората ме мислят за откачалка xD Може би пък ако ми дойде да плача, някой ще ме пита дали се чувствам добре...

7. Следващата книга от любимата ти поредица току-що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш? Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?
Направо започвам новата част. С риск да не си спомням почти нищо от предишната, защото рядко имам настроение за препрочитане.
Книгоядец~1: Хм... Признавам си, че помня изключително добре, поради което започвам винаги от новата книга и се ориентирам в обстановката с първите няколко глави. Ако ми се е случвало да не сполуча с този си опит, вероятно бих прочела анотациите на предишните книги, за да си спомня основното. В най-най-краен случай бих прелистила старите книги на случаен принцип.

8. Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш "не" на хората, когато попитат?
Не умея да отказвам книги, въпреки че ако нямам доверие на човека умирам от притеснение.
Книгоядец~1: Защо пък да не искам да давам книгите си на никого? Обикновено онези, които биха поискали книги от мен, са значително малко хора. Единствения проблем е, че мислено им давам по месец, месец и половина за изчитане на книгата, след който срок вероятно изпитват трупащото се в аурата ми напрежение и скрития въпрос "Е, няма ли да ми връщаш онази книга, която взе на еди-кой-си ден, еди-кой-си месец?" xD

9. Последният месец си започнал и оставил 5 книги. Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация?
За всяка книга си има настроение и време. Никога не ми е представлявало проблем да започна и да оставя книги, защото дочитам всяка.
Книгоядец~1: Три-четири дни играя пасианс на компютъра, хахахах... Заемам се с фенски преводи на анимета и когато ми писне, вече ми се чете... Честно казано, не съм наясно, понеже ми се вижда невъзможно нито една от пет книги да не ми хареса.

10. Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш?
Купувам обикновено, когато има Панаир на книгата. Малко са неотложните книги.
Книгоядец~1: Купувам много нови книги и много често, понякога само защото нещо ми е харесало - например корицата - но без да знам нищо за книгата изобщо. Само в последно време започнах да се поспирам, което смятам за плюс. Научих се да си повтарям, че нямам толкова място, а и когато работиш в книжарница и си близо до новото, желанието не е толкова драстично силно.

11. Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш?
Ей това е моят проблем. Изгаря ме желание да си купя нещо и после, когато се успокоя, че го имам, направо го забравям. Сигурно имам книги от по-по-по-по миналия Панаир. Да не говорим за книгите, които наскоро си взех чрез ваучер от Хеликон. Но тях съм се зарекла да прочета и вече съм отметнала 2 от общо 6.
Книгоядец~1: Престоят е изключително и възможно най-кратък. Честно казано, аз съм изчела цялата си бибилиотека, ако изключим разни стари книги, които ми се водят резерв за черни дни. Затова, когато си купувам книги, обикновено винаги е, защото съм опряла до резерва и положението е критично. Така че веднага започвам с новите заглавия, които съм си взела и... така си върви светът...

2 коментара:

  1. Този таг страшно много ми харесва и определено ще "открадна "идеята и скоро ще го реализирам и в моя блог.
    ПП: Винаги ми е страшно интересно да чета таг-ове :Д

    ОтговорИзтриване
  2. И аз така си помислих, когато го видях преди ден-два. :D Радвам се, че има интерес към него, въпросите наистина са хубави (най-вече защото всеки четящ има поне един от описаните проблеми). ^_^

    ОтговорИзтриване